Bangkok Tapınaklar Bölgesi, Grand Palace, Chao Phraya nehri ve Kanallar

Grand Palace, Tapınaklar bölgesi, Phraya nehri ve üzerindeki kanalları gezmek için sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra yola çıkıyoruz. Burada Furama Silom'un kahvaltısından bahsetmek istiyorum, her türlü tropikal meyve, sıcak ve soğuk içecekler, yumurtanın her türlüsü, yöresel kahvaltılıklar, pilavdan çorbalara kadar yemekler bile bulunmakta.
                    Grand Palace ve tapınaklar bölgesine Phraya nehri üzerinden ulaşmaya karar verdim. Phraya nehrine tuk tukla anlaşıp en fazla 100 baht(ortalama 3 dolar) ödeyerek nehir üzerindeki teknelerin kalktığı limanlardan bir tekneye binerek hem kanalları gezip hem de tapınaklar bölgesine kolayca ulaştım.

Chao Phraya Nehri

Phraya Nehri ve Wat Arun

Phraya nehri Bangkokun ortasında ve bir çok kanalın nehre bağlandığı önemli bir ulaşım aracı haline gelmiş. Teknelerin kalktığı bir limandan çok düşük bir fiyata hem kanalları gezip hem de tapınaklara ulaştım. Nehrin etrafında bir çok önemsel askeri ve dini mekanlar, büyük oteller görülmekte.

Kanallar

Bangkok kanalları eski Bangkok'un bulunduğu bölge, suların üzerinde derme çatma yapılar, yıkılmaya yüz tutmuş, zaten kralın buralarda insanların artık yaşamaması için evlere bakım yapılmamasını istediği de bilinmekte. Kanallar bölgesine mutlaka gidin Bangkok'un iki farklı yüzünü açık bir şekilde görebilirsiniz.

Bangkok Kanalı

Kanal kenarlarında zenginlere ait yapılar ve bazı Budist tapınakları ve okullar da bulunmakta. Tıpkı yüzen çarşıda olduğu gibi kayıklarla satış yapmaya çalışan kayıklı satıcıları da görmek mümkün.

Kanal kenarındaki evlerin çoğunda yavaş geçiniz, hız yapmayın gibi uyarılar bulunuyor, bunun nedeni bazı teknelerin evlere zarar vermesi.

Grand Palace ve Uyuyan Budha

Hemen Grand Palace nehrin kenarında yer aldığından, limanda indikten sonra yürüme mesafesinde Grand Palace'a ulaştım. Yalnız Grand Palace'a gitmeden elbiselerinize dikkat edin, erkekler uzun bir pantolonla, kızlar da tapınak ortamına uygun uzun elbiselerle gitmeli, gene kıyafetlerinizi beğenmezlerse girişte kıyafet kiralayıp içeri girebilirsiniz. Etrafınızdaki satıcılara dikkat edin onlar zorla size kıyafet satmak isteyebilirler en iyisi anlamıyormuş gibi davranmak :).
               Grand Palace  Bangkok kraliyet ailesinin sadece sarayı  değil aynı zamanda içinde müze ve tapınakları ile birlikte büyük bir kompleks. Girmeden biletimi alıp tapınakların olduğu bölüme girdim, büyüleyici yaşadığın hiçbir coğrafyada göremeyeceğim güzellikle bir çok tapınaktan oluşan bölümü yavaş yavaş hayret verici bakışlarla gezmeye başladım.  Gezerken etrafta birçok Budist rahip gördüm onlarla resim çekilmek için yanlarına gittim çok sıcakkanlılar, farklı renklerde kahverengi, sarı renkli rahiplerin farklı mezheplerden olduğunu orada öğrendim.
Grand Palace tapınaklar bölümü

Saraya girer girmez yüksek ucu sivri çeşitli yapılarla karşılaştım, bunlar stupa yada chedi'ler rahiplerin kutsal emanetlerinin, genellikle de küllerinin yer aldığı budizm'in önemli yapıları.
Grand Palace

Sarayın olduğu bölüme farklı bir kapıdan ve her zaman açılmayan bir yerden giriliyor dikkat etmek gerek, sarayın olduğu yeri gezmeden dönebilirsiniz. Sarayı gezdikten sonra ayakkabıların çıkarılıp girildiği bir de müze var, zengin Thai tarihinini çeşitli ögelerini extra ücret ödemeden gezdim.

Wat Pho yani bilinen adıyla Uyuyan Budha'ya sarayın hemen arka sokağında olduğundan yürüyerek ulaştım. Uyuyan Buda tapınağı da içinde birçok stupa ve tapınakların yer aldığı büyük bir kompleks. Uyuyan Budha'nın bulunduğu bölüme girince budistler için neden bu kadar önemli olduğunu anladığım budhanın boylu boyunca uzanmış devasa yapısıyla karşılaştım. Tapınağın kenarında bozuk paralar atıp tapınağa hem yardım eden hem de dua eden insanların arkasında sıraya girerek bende para atim dedim 1 bahtlarımdan cebimde kalanlardan attım adet yerini bulsun diye :). Tapınakların hangisine girerseniz girin yalınayak girmeniz lazım terliklerimi girdiğim hiçbir tapınakta çalan olmadı her seferinde çıkışta terliğim olmayacak desem de...
Uyuyan Buda

Uyuyan Buda tapınağının bulunduğu kompleks de rahiplerin bir hoca olarak Thai masajını öğrettiklerine şahit oldum. Birçok duvar resminde bunun anlatımı da yapılmakta. Gelmişken işin ehlinden bir de geleneksel Thai masajı yaptırdım. Mutlaka burada Thai masajı yaptırın.